Monday, October 25, 2010

love?what is that?

semakin dalam aku mencintai kamu, semakin benci aku pada kamu.."

kononnya,

the more i love you, the more i hate you.

i hate you but i cant let you go because, i love you too much.

silent please.

apa sebenarnya cinta yang dicari oleh sesama manusia nih?

you love her/him but you hate her/him at the same time.
you love her/him but you let her/him go.
you love her/him but you betray her/him.
you love her/him but you play with her/him heart.
you love her/him but you ignore her/him.

Aku bukanlah style jatuh cinta berkali kali dengan sapa sapa
Aku bukanlah style kalau kau suka aku, aku mesti suka kau
Aku bukanlah style kalau kau caring, aku akan terima kau.
bagi aku, sekali jatuh cinta.. mesti terus jatuh dan akan terus terjatuh!
tak kesah ah kalau cinta tersepit tengah jalan, tapi aku bukan jenis mudah mengalah.
bagi aku, semua ni tak main main. sebab benda ni main hati..
(*ku akui, aku main hati.. -andra and the back bone)

kalau kau jenis becinta banyak kali dalam setahun, aku respect kasi toing toing sama kau lah.
macam mana korang boleh hadapi semua ini dengan perasaan yang special tu pada semua orang. kalau aku boleh macam tu ah kan..

kalau sekali aku jatuh, aku senyap. aku tak tau ape patut aku buat.
let the feeling develop sendiri. sebab tu aku akan berhati-hati.
tapi waima dah hati hati camna pun, kalau pihak sana pun tak ikhlas mana pada kau sama jugak.
tak kisah la kalau kau cakap kau jenis tak main main ke kau jenis sekali jatuh sampai mati jatuh ke ape kan. tapi tu ahh.. hati dan perasaan mana boleh paksa paksa. hati kita ah, kena hati hati.

so berhati hati pada hati lah kan kata mereka.

dan apa rasanya bila kau rasa special pada seseorang, kau rasa dia layan kau pun special jugak tapi bila tengok balik.. rupanya dia layan semua orang pun macam tu jugak. aku faham rasa tu. perasaan macam bila kau stalk ex kau dengan bakal gf / skandal / kawan perempuan dia. mesti kau akan terdetak dalam hati kata gini.. "memang dengan semua orang pun dia layan camni ek"

so ko akan rasa "aku ni takdelah special pun sebenanye"

dan disitu, perasaan emosional akan bermula! tapi dengan syarat, ko masih ade perasaan pade bekas itu. dan kalau kau masih amek kesah ah pasal bekas kekasih kau ah.

itulah cerita dia.

aku tak tau macam mana nak handle heartbreak, tapi bila kawan kawan luah masalah, kenapa selalu pandai je kita nak jadi good listener dan good adviser but not to our own self?

tapi tu ah, masalah aku sekarang.. aku dah jatuh cinta pada orang yang salah.
jangan ah nak kata aku bodoh ke apa,
memang aku jenis camni ah..
"kerna sekali cinta, aku ttp cinta" -ungu

so aku dah buat kira kira, kalau betul hubungan kami masih utuh sepanjang zaman, makan tahun jugak ah aku masih tak boleh lupe. padehal berape hari sangat je pun ah kami kaple tapi kerana kuasa cinta sakti..... (baca dengan nada lagu def gab c takpun lagu cinta sate) ya aku gagal untuk melupekannya. auw~ tapi bak kata orang tua, dah jodoh tak ade ah? tapi too bad ah, dalam masa berapa tahun ni dah berapa kali dia couple break pun tak tahu, tapi aku tanak ah kata aku kalah sebab tak couple dengan sape sape sejak break dengan dia. kira nak kata hati aku ni mahal la kot nak banding hati dia mudah sangat nak jatuh cinta dengan orang len.

padahal takut orang fikir tak laku kan. tapi bukan sebenanye weh. (cover2)

bagi aku perasaan CINTA ni special.
gila special sampai boleh merubah dunia korang yang ada 3 kaler, jadi kalerful! dan akan lebih berputar cantik dan kemas! upside down dan macam macam.

dan kekadang kan, kalau korang dah ada kat tempat aku, apa yang korang doakan ape tau "buah-hati" korang yang dah jumpa orang lain...

"semoge die break cepat"

tak baik ah kan tapi tu ah, kekadang tak boleh tolong ah. memang nak rasa dan doa camtu. tapi kalau dia bahagia dengan orang lain, takpalah. bagus bagus. sebab kita tahu, satu hari nanti kita pun akan bahagia macam dia. cuma mungkin time kita slow sikit. :)

tapi kerana cinta jugak, budak sekolah banyak rosak. kerana cinta, banyak bayi terbuang. tu baru kita detect dari terbuang, belum lagi dari mengandungkan anak luar nikah tapi hantar rumah kebajikan, apatah lagi buat seks berkali kali tak penah mengandung lagi. ha mau tau lah kan! tapi yg best, orang melayu je pun. nak kata orang melayu ni sanggup ku korbankan apa saja untuk dirimu kasih? EUW.

kerana cinta jugak, banyak yang gagal dalam pelajaran. maksud aku, budak budak ni ah.

dan kerana cinta jugak, sesapa boleh bankrup. ni lah kuasa wanita pada dunia. HAHA

banyak lagi ah cons cinta cinta ni.

tapi ni aku nak ingatkan korang, walopon cintakan kekasih korang sangat sangat.. ingatlah cinta kita pada yang satu.. Allah SWT.. dan juga Nabi Muhammad saw.
**** seyes sama cerita mcm daku****
created by http://kokoblogku.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment