Wednesday, July 21, 2010

~kalu itu saya kamu~




Lelaki itu,


Tidak ku tahu mengapa aku jatuh sayang padanya

Tidak juga ku tahu menagapa ku rindu padanya

Dan juga tidak juga ku tahu mengapa aku sentiasa tegar walaupun dia yang melukan ku

Bukan sekali,

Bukan dua kali,

Malah ke empat dia menolakku..

Membuang dan menolak ku seperti bola..


Tuhan ,adakah aku satu permainan?

Tidak,aku tahu aku punya nyawa..

Aku tahu ku punya perasaan

Aku tahu ku punya hati..

Aku tahu ku punya harga diri

Aku jua thu apa itu sebuah kehidupan

Hidup ini,tidak perlu mempermainkan

Hidup ini,tidak perlu menyakitkan insan


Kerana aku,

Tetap tegar berpegang pada janji itu

Janji yang disemat pada hari pertama ku nampak kamu

Janji yang mungkin memakan diri pada pandangan mata rakan-rakan ku

Janji yang aku tetap berdegil mahu tunaikan di saat sahabat-sahabatku menangis melihat ku begitu...


Mengapa?

Jangan ditanya

Kerana ku sendiri tidak tahu

Tapi satu yang ku tahu

Aku syang kamu

Aku sayang kamu

Aku syang kamu

Amat menyayangi dirimu

Andaikata ku bukan untuk mu...aku tetap mahu menjagamu dengan baik sekali


Kerana?

Kerana ku syang kamu

Kerana kamu teman ku dulu

Kerana hatiku ku tetap berdegil memilihmu

Kerana kamu amat teristimewa buat ku


Benar?

Aku tidak punya sapa-sapa...

Selain teman disisi

Hanya seornag gadis biasa yang sentiasa tumpah air matanya

Kerna lelaki itu

Kerana dia tegar untuk berpegang pada apa yang hatinya mahu

Kerana dia sayang lelaki itu

Kerana lelaki itu yang dia rindu

Yang dia rindu sesungguh hati pilunya

Yang datang dalam mimpinya hanya lelaki itu...


Tuhan,

Kurniakan kesabaran padaku

Berikanlah aku semangat untuk menjaga hati untuk lelaki itu

Disaat susah senangnya

Disaat dia mahukan cinta suci seorng wanita

Disaat hatinya tidak keruan dan mahukan pelukan manja,

Disaat dia kebuntuan dan hilang arah

Disaat dia perlukan ketenangan

Aku mahu terus berdiri disisinya

Aku mahu selalu dekat dihatinya

Kerana ku syang dia

Kerana ku cinta padanya

Kerana ku mahu melihat dia bahagia

Kerana aku tidak pernah mahu senyumnya hilang dari wajahnya

Kerana aku......tetap sayang dia untuk selamanya...


Aku pohon hanya satu,

Jangan kau pergi jauh dariku

Kerana aku mahu jaga kamu

Kerana aku mahu peduli pada kamu

Kerana itu hatiku mahu

Jangan tanya aku

Kerana aku memang tidak tahu

apa yang ku mahu

hanya kamu...

2 comments:

  1. untung nyer lelaki itu.. d cinta stulus itu..
    dgn doa, smuge die kmbali padamu..:)

    ReplyDelete
  2. aminn..thank painn...hopely....:( life must be go on if heart is totally in sick....but it's okey...
    i have ALLAH on my side...semoga daku kuat pada kamu..aminn

    ReplyDelete