Tuesday, June 23, 2009

Kenangan manis tercipta bersama sedetik keceriaan


Setiap manusia akan merasai kegembiraan dalam hidup diaorang…samada kegembiraan tu datang sekejap mahupun lama…oleh orang yang kita kenal atau tak…semua tue tetap akan membuatkan terciptanya satu kegembiraan yang terdetik dalam hati….yang boleh mendatang kan seribu senyuman untuk dikenangi…seperti manusia lain aku dapat rasai kegembiraan itu walaupun sekejap tapi aku tetap bersyukur..bersyukur sangat2..kehadiran diorang memang membuatkan hidup aku bertambah bahagia..thank a lot..sayang giler kat korang….sepanjang perjalanan aku menjadi sukarelawan sukan staf aku kenal ramai…ramai orang yang mampu buat aku gembira…kawan aku yang sedia ada…shikin…kak zeza..yana…cik yah..aisyah…teha..linda…shida..korang memang the best..suka sangat dapat jumpa korang..(muach2 love you)/\...selain tue ku jugak dapat kenal budak2 sispa..wan..zul..kak dayah..kak nurul and semua la..walaupun ada kepahitan tapi korang memang the best..kita berjaya dapat title sukarelawan medic yang the best…huhuhu..satu title yang best sangat.terharu2…detik yang paling aku tak leh lupa adalah bersama team bola sepak uthm..korang memang sempoi and best..tahniah atas kemenangan korang…korang tetap dihati kami…team korang buat kami gembira dipadang walaupun kami dimarah and else…thank buat korang…pengurus bola team uthm..{tak tahu nama ape...sowie}abang memang sempoi…ape yang aku dapat belajar dari dia…percayakan diri and team yang kita bina…aku masih teringat kata2 dia masa penentuan untuk ke final…uthm telah berjaya ke final dengan tendangan penalty..time tue abang tue tak tengok pom players dia main kat padang..ku tahu dalam hati dia penuh dengan seribu harapan untuk kemenangan…time tue dia ckap kat aku: “dik abang percayakan diorang abang yakin diorang boleh buat”terharu giler aku dengar…aku pom terus naik atas bangku and buang vest sukarelawan aku…time tue umt lawan uthm…aku terpaksa la buang vest aku coz kalu nak sokong pasukan lain kena buang vest..ku pom buang vest and naik atas bangku untuk bagi sokongan kat team uthm…time tue hati ku berdebar giler…which one can go to final…akhirnya team uthm menang… nak nangis aku…aku terus tengok pengurus bola uthm tue dia keluarkan air mata then melompat kegembiraan..ku pom turut gembira…hepi giler…and time final ku bersama diorang lagi walaupun sepatutnya ku tak bertugas malam tu..,ku pergi jugak nak bagi sokongan….tapi luck tak menyebelahi team yang aku suka tue{uthm}aku tak salahkan diorang ,diorang dah bagi yang terbaik malam tue lagi satu pihak lawan tue banyak pakai atlet negeri no wonder la…tapi aku puas dapat kenal team and berbangga dengan diorang…disebalik kegembiaraan aku…terselit sedikit kesedihan…kerana telah tiba masanya ku kena berpisah dengan diorang…adat dunia…..nak tak nak kena terima rite?
Dalam masa yang same aku dapat kenal abang halim..epol..jawa…chubby..aswad..nama2 yang selalu berkumadang di pandang..huhuhu…tapi yang paling best ku dapat kenali salah sorang dari mereka…iaitu abang halim…thank abang…abang memang best~wallah~…abang halim main bola sepak best…ku suka tengok dia main bola sepak…hhuhu…

As sukarelawan medic kalu ada inject ku kena tlolong….ari 2 abang halim inject time tue padang basah hujan lebat…ku dah cuak tengok abang halim tapi the next day dia ok…dia tetap bersemangat untuk main..huhuhu…(kena tiru semangat dia tu)huhu..then next perlawanan abang halim jatuh lagi ku jugak berkhidmat untuk dia...alhamdulilah everything ok…senyuman dia buat aku gembira…ye la mau tak gembira dapat tolong orang yang tengah sakit then dia dapat bangun and mengukir senyuman…huhuhuu…tue la saat bahagia dalam hidup ku..bahagia2..hehehe…at the last day aku sempat berjumpa and bersembang ngan abang halim…dia memang best…~abang halim thank for nacihat abang halim tue..sembang2…tgok pingat kemenangan dia.best2…dia sempat megukir nachat kat ku…thank abang …nchat abang halim akan saya ingat tau…dia membuatkan aku merasai semangat yang baru setelah ku melihat and menganalisisnya..terus berusaha…and berusaha…keep moving forward…thank yaa abang…hope abang berjaya dalam hiduppp…kenangan nie tetap ku tak kan lupakn…thank GOD bagi daku semua nie..walaupun sekejap tapi ku tetap bahagia….~alhamdulilah~hope sangat dapat jumpa lagi…

No comments:

Post a Comment